Ontwikkelperspectief
Een ontwikkelperspectief opstellen? Elke school kent leerlingen die eind groep 8 op het gebied van (begrijpend) lezen en/of spelling en/of rekenen niet verder komen dan het eindniveau van groep 7.
Deze leerlingen hebben een ontwikkelperspectief nodig. Hierin wordt beschreven welk eindniveau de leerling naar verwachting zal halen. Aan de hand daarvan is het onderwijsaanbod te plannen.
Tijdens de cursus Ontwikkelperspectieven van Centraal Nederland, bestaande uit drie bijeenkomsten van twee uur, krijgt u antwoord op veel vragen. Ook gaat u zelf aan de slag met het maken van een ontwikkelperspectief.
Bijeenkomst 1
- Wat is een ontwikkelperspectief?
- Voor wie is het wel bestemd en voor wie niet?
- Welke eisen worden er aan een ontwikkelperspectief gesteld?
Bijeenkomst 2
- Welke stappen moet u nemen om een ontwikkelperspectief te maken?
- U gaat zelf, onder begeleiding, een ontwikkelperspectief opstellen voor lezen aan de hand van een casus.
- Na deze bijeenkomst maakt u voor een eigen leerling een ontwikkelperspectief.
Bijeenkomst 3
- Feedback op en bespreken van gemaakte ontwikkelperspectieven;
- Hoe volg je de ontwikkeling van leerlingen met een ontwikkelperspectief?
- Een ontwikkelperspectief maken voor spelling aan de hand van een casus.
Doelgroep:
Intern begeleiders
Deze cursus is ook zeer geschikt voor IB- netwerken.
Wilt u meer informatie of u wilt u zich meteen aanmelden?
Neem dan contact op met info@centraalnederland.nl of bel 085 – 8 330 330.