Rekenonderwijs
Wil je jouw kennis opfrissen over rekenonderwijs? Of ben je op zoek naar hulp bij het kiezen van een rekenmethode en implementatie voor kinderen in groep 3 t/m 8? Wij helpen je graag verder met het ontwikkelen van het rekenonderwijs bij jullie op school en bij jou in de klas.
Referentieniveaus Rekenen/Wiskunde
Als school wil je leerlingen helpen om het fundamentele niveau te beheersen. Daarnaast streef je ernaar om leerlingen die meer aankunnen het S-niveau te laten halen. Helaas laat de realiteit zien dat veel leerlingen niet zo goed rekenen als ze zouden moeten kunnen. Veel groeipotentieel van rekenvaardige leerlingen blijft onbenut, doordat het rekenonderwijs onvoldoende is afgestemd op hun mogelijkheden en behoeften. Afstemming op de verschillende onderwijsbehoeften van leerlingen in het rekenonderwijs draagt bij aan een betere rekenvaardigheid op alle niveaus. Wij helpen je graag verder om af te stemmen op de verschillende onderwijsbehoeften om de referentieniveaus te kunnen behalen.
Differentiatie in het rekenonderwijs
Het geven van goed gedifferentieerd rekenonderwijs is soms een vak apart. Wil je meer inzicht verkrijgen in het belang van differentiatie binnen het rekenonderwijs op jullie school? Centraal Nederland biedt trainingen aan om je school te begeleiden in het aanbieden van gedifferentieerd rekenonderwijs en we geven tips hoe je differentiatie systematisch in kan zetten om je rekenonderwijs af te stemmen op de onderwijsbehoeften van je leerlingen.
Automatiseren en memoriseren
De impact is groot als een leerling goed kan automatiseren en memoriseren op het uitvoeren van berekeningen en het uitvoeren van wiskundetaken later in de schoolloopbaan. Centraal Nederland biedt trainingen aan om automatiseren en memoriseren succesvol te implementeren in het rekenonderwijs op jullie school.
Rekenonderwijs in de kleutergroepen
In de kleutergroep wordt de basis gelegd voor een goede rekenvaardigheid. Alledaagse situaties zijn de aanleiding om bezig te zijn met tellen en getalbegrip, ordenen, meten en meetkunde. Hoe zorg je dat je dit systematische en doelgericht inpast binnen je onderwijs op een manier die past bij het jonge kind? Wat zijn stimulerende rekenactiviteiten en hoe kun je gedifferentieerd bezig zijn met alle rekenvaardigheden? Neem contact met ons op voor een training op maat.