Ervaringsverhalen

Ervaringen leerkrachten met begeleiding op maat

Moniek, groep 7/8:

De CN-adviseur heeft een observatie in mijn groep gedaan tijdens de instructie en verwerking in een rekenles. Door het nagesprek met haar heb ik inzicht gekregen in het werkgedrag van twee kinderen uit mijn groep. Ik weet nu welke afleidingen er zijn voor deze kinderen en heb een en ander aangepast in de klas. Daardoor is hun effectieve werktijd vergroot. Dit geeft zowel mij als de kinderen veel voldoening!

Ellen, groep 4/5:

De onrust in mijn groep was ongrijpbaar en de kinderen kwamen na iedere pauze mopperend binnen. Na een intake met de adviseur van CN hebben we een begeleidingstraject gekozen dat bestond uit een observatie, observatieanalyse en adviesgesprek. Met de adviezen en tips zijn we aan de slag gegaan. Duidelijk werd welke interventies werken in deze groep. Er is een en ander in positieve zin veranderd. Het is weer gezellig in de klas! De kinderen die storend gedrag lieten zien, kunnen we weer positief benaderen waardoor we met elkaar lekker aan het werk kunnen!