Actueel

  • Professioneel groeien

    2 februari 2016

    Van leraren wordt veel gevraagd. Passend onderwijs, kinderen met uiteenlopende onderwijsbehoeften, administratieve taken, werkdruk….’Hoe krijg ik het nog rond?’, vragen steeds meer leerkrachten zich af. Herkenbaar? Dan kan een persoonlijk coachingtraject iets voor u zijn. In zo’n traject staan uw vragen, doelen en leerresultaten centraal. Samen met uw coach stelt u een stappenplan op, maakt … lees meer

  • Een veilige school?

    2 februari 2016

    Hoe zorg je ervoor dat kinderen, ouders en medewerkers zich veilig voelen op school? Hoe maak je het veiligheidsbeleid levend voor de mensen op de werkvloer? Door de wet ‘Sociale veiligheid op school’, komt er meer nadruk te liggen op preventie binnen de veilige school. Dit is belangrijk. In een veilige omgeving leren kinderen namelijk … lees meer

  • Leer het autistische brein te begrijpen

    17 december 2015

    Voor veel leerkrachten is het gedrag van kinderen met autisme vaak onlogisch, onbegrijpelijk en onvoorspelbaar. Een plan van aanpak voor het autistische kind is lastig te maken. Het is dikwijls een hele zoektocht om praktische aanpassingen te vinden. Hoe reageer je het best op het gedrag van een kind met autisme? Wat kun je doen … lees meer

  • Deskundige hulp voor kinderen met een trauma

    14 december 2015

    Hoe weet je of een kind is getraumatiseerd? Wat moet je dan doen en wat juist niet? Sinds de komst van vluchtelingenkinderen op scholen, worden deze vragen steeds actueler. Veel van deze kinderen hebben meerdere trauma’s, zoals onverwerkte rouw en angstgevoelens. Trauma’s treden echter niet alleen op bij vluchtelingenkinderen. Elk kind kan ermee te maken … lees meer

23456