Actueel

  • Praktijkverhaal Samenspel

    Wat zijn de effecten van de training ‘Samenspel’ op kinderen? Op de basisscholen in Rijssen-Holten heeft Centraal Nederland de SOVA-training ‘Samenspel’ aan kinderen van groep 7 en 8 gegeven. Een terugblik én de effecten van de training op de kinderen. Kijk verder bij Praktijkverhaal SOVA-training Samenspel  (bericht geplaatst op 1 september 2016) … lees meer

  • SpellingSpeurders

    Hoe help je kinderen met ernstige spellingproblemen die niet in aanmerking komen voor de vergoede dyslexiebehandeling? Voor deze kinderen heeft Centraal Nederland SpellingSpeurders ontwikkeld. Dit is een totaalaanpak voor de begeleiding van spellingzwakke kinderen. Kijk verder bij Spellingspeurders (bericht geplaatst op 6 juni 2016) … lees meer

  • Flitsbezoeken

    Met flitsbezoeken kan een leidinggevende zich in korte tijd goed op de hoogte stellen van de kwaliteit van de lessen op school. Het is bewezen dat flitsbezoeken effectief en doelmatig zijn. De leidinggevende krijgt niet alleen snel veel informatie maar hij of zij kan in korte tijd ook meerdere klassen bezoeken. Wij bieden een training … lees meer

  • Expliciete Directe Instructie

    De leraar doet ertoe! Iedereen weet het. Maar hoe werkt dit in de praktijk? Dat kan lastig zijn want er komt veel op scholen en leraren af. Daardoor dreigen leraren soms de kern van het onderwijs uit het oog te verliezen. Het model Expliciete Directe Instructie (EDI) helpt om daadwerkelijk als leraar het verschil te … lees meer

1234